jueves, 15 de abril de 2010

Twitter: 105 millones



At the company's first conference for Twitter developers on Wednesday, Chief Executive Officer Evan Williams said generating revenue was among the key priorities going forward -- a change of tone for a firm that had previously said it focused mainly on improving the user experience.

The comments come a day after Twitter rolled out a new advertising program dubbed "Promoted Tweets," its first attempt to make money from its service and a milestone on the path toward an initial public offering.

Twitter co-founder Biz Stone said Twitter now has roughly 105 million registered users. According to presentation slides, Twitter drew 180 million monthly unique visitors on its site, suggesting that Twitter may be more popular than previously believed. According to comScore, Twitter had 69.5 million unique visitors to its site in February.

Stone did not cite any specific timeframe for visitors to Twitter, introduced in 2006 and now used by politicians, corporations and others seeking to reach an audience growing several-fold annually.

A number of private companies have created specialized applications allowing Web surfers to access Twitter. Stone's slides showed that 75 percent of traffic for the service occurs outside of the Twitter.com site.

Twitter, which allows users to send short, 140-character text messages, or Tweets, to groups of so-called followers, is one of the Web's most popular social networking services, along with Facebook and LinkedIn.

Apart from growing revenue, Williams cited improvements to Twitter's infrastructure, its ease of use, and its ability to serve up Twitter messages by relevance, instead of simply in chronological order, as other key priorities.

The company provided official data about the usage of its site for the first time.

Privately held Twitter is backed by investors including Benchmark Capital and Spark Capital. Last year, the firm raised $100 million in a new funding round that valued it at $1 billion, according to a person familiar with the matter.

Stone said the San Francisco-based company now has 175 employees, compared with 25 employees at the beginning of 2009.



Los creadores de Twitter informaron que su servicio de mensajes cortos por internet superó los 100 millones de usuarios en todo el mundo en el marco de su primera conferencia para desarrolladores de aplicaciones.

En un evento, denominado Chirp y celebrado en San Francisco, los directivos de la empresa californiana hicieron un repaso de los objetivos a corto y medio plazo de Twitter, que según comentaron alcanzó los 105 millones de usuarios en lo que va de este 2010.

El consejero delegado de la red social, Evan Williams, cofundador de la compañía, aseguró que Twitter genera más de 55 millones de mensajes diarios o "tweets", su web recibe 180 millones de visitas únicas al mes y su servicio iguala en tráfico diario al de Yahoo!

Williams explicó que tras años de desarrollo -Twitter comenzó en marzo de 2006- a partir de ahora la empresa pondrá parte de sus esfuerzos en integrar en la red de mensajes publicidad, que empezó ayer a través del sistema de "tweets promocionados".

Twitter tiene previsto basar su estrategia de crecimiento en una mayor explotación de las posibilidades de su servicio a través de los dispositivos portátiles, algo que aún está empezando.

"Hoy solamente un 37 por ciento de los usuarios entran a Twitter desde su móvil, pero eso debería ser el 100 por ciento", comentó Williams, quien confesó que el 75 por ciento del tráfico de la red social tiene su origen fuera de la web Twitter.com.

El inicio de la conferencia de Twitter, que pondrá su cierre mañana, tuvo lugar el mismo día en el que la Biblioteca del Congreso de EE.UU. anunció la adquisición del archivo con los millones de mensajes producidos en la red social desde su creación.

Fuente: EFE -Reuters

1 comentario: